Passa al contingut principal

Absolució per possible suplantació d'IP.

Quant a vegades es comenten investigacions relacionades amb internet, tot sovint has de sentir allò de "un cop tens la IP ja està". La realitat és que, en molts casos, només amb la IP no vas molt més enllà, tret que judicialitzis l'assumpte i puguis seguir estirant del fil.

Tot i així, com sempre dic, la feina cal fer-la ben feta. I això implica no deixar fils penjant ni res a l'atzar.

En tot això pensava tot llegint la sentència número 245/07 del Jutjat Penal 17 de Barcelona, de 29 de juny de 2007, referent a un assumpte d'estafa en la contractació de serveis per internet. En extracte dels fets provats:
El agente de la P.N. 81558 ha relatado como solo recordaba lo que había leído y que pidieron datos a Interactive que facilitó un n° de IP y que Retevisión aportó un n° de teléfono que se había conectado a Interactive, como se hizo el registro domiciliario y se intervino todo lo que figura en la causa, y que la IP no era la del acusado,, y que no investigaron sobre el n° 195.235.63.X, deteniéndose a J.B.
( ... )
El perito de parte M.O.P. ha ratificado también su informe obrante a folios 244 i siguientes, añadiendo como es cierto que pueden ser suplantadas las IP, sobretodo en el año 1999, que no había control alguno, y que es cierto que se pueden visitar gratuitamente durante 3-4 días páginas pornográficas, y que no es posible verificar si el acusado creó la cuenta, y que es posible acceder a sitios de Intemet protegidos por login y pasword ocultando la identidad, e incluso suplantando la de un tercero, y que no existe relación directa entre la IP que aparece a folio 27 (62.82.19.X) y las que se asocian al acusado según la información de proveedores de acceso a internet.
Mercès a la gentilesa del Bufet Almeida per publicitar aquesta sentència, que podeu llegir complerta aquí.

Comentaris